W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Wróć

Alkohole - Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych

Podstawa prawna ustawy z 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.z 2019r.,poz. 2277t.j.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. (wniosek do pobrania w załączniku)

II. OPŁATY
Opłata za jednorazowe zezwolenie wynosi 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń*.
* Opłata roczna wynosi:
· 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % alkoholu oraz piwa,
· 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych 4,5 % - 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa),
· 2100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18 % alkoholu.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA

Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – ok. 14 dni.

IV. MIEJSCE ZAŁATWIENIA
Urząd Miejski w Lubinie – Wydział Organizacji i Kadr ul. Jana Kilińskiego 10, 59 300 Lubin, pok. 7 tel. 76/74-68-237


V. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzje (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

VI. UWAGI
Jednorazowe zezwolenie otrzymują podmioty gospodarcze, które posiadają stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Zezwolenia wydawane są do 2 dni.

 


Informacja dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
 - przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
oraz ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
1. Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Lubin, ul. Kilińskiego 10, 59-300 Lubin, którą reprezentuje Prezydent Miasta Lubina,
Z administratorem  - Gminą Miejską Lubin reprezentowaną przez Prezydenta Miasta Lubina, można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora lub poprzez e-mail: kontakt@um.lubin.pl
2. Administrator – Gmina Miejska Lubin reprezentowana przez Prezydenta Miasta Lubina, wyznaczyła inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: iodo@um.lubin.pl lub pisemnie na adres: ul. Jana Kilińskiego 10, 59-300 Lubin. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
- przeprowadzenia postępowań dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- przeprowadzenia postępowań w zakresie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń,
- przeprowadzenia weryfikacji danych zawartych w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.
Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż do końca okresu wynikającego z kategorii archiwalnej (3 lata). Bieg okresu archiwizacyjnego rozpoczyna data końca ważności zezwolenia.
6. Przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych,
- prawo do żądania ich sprostowania (poprawienia) – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
8. Obowiązek podania danych wynika z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Załączniki:

Wniosek .pdf
pdf, 215 kB
Wytworzył: Justyna Korczowska
Data wytworzenia: 03.11.2008
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 03.11.2008 10:09
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 09.11.2023 13:19
Liczba pobrań: 77
Wniosek .docx
doc, 39 kB
Wytworzył: Justyna Korczowska
Data wytworzenia: 03.11.2008
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 03.11.2008 10:09
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 09.11.2023 13:19
Liczba pobrań: 72
Wytworzył: Justyna Korczowska
Data wytworzenia: 01.11.2008
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 03.11.2008 10:09
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 09.11.2023 13:20
Liczba wyświetleń: 259