W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Lubinie - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Ciepłe Mieszkanie.

NABÓR DO PROGRAMU CIEPŁE MIESZKANIE


Gmina Miejska Lubin ogłasza, że w dniu 1 kwietnia 2025 r. rozpoczyna się nabór wniosków o udzielenie dotacji w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie II” realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr 1772/D/CM/LG/2024 z dnia 27 czerwca 2024r. zawartej pomiędzy Gminą Miejską Lubin a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja
Wsparciem objęte będą zadania dzielące się na:
  1. DLA OSÓB FIZYCZNYCH:
    A) działania podstawowe polegające na likwidacji źródeł ciepła na paliwa stałe niespełniające wymagań 5 klasy lub dyrektywy ekoprojektu oraz ich zamianie na:
    • kondensacyjny kocioł gazowy,
    • ogrzewanie elektryczne,
    • pompę ciepła powietrze-woda,
    • pompę ciepła powietrze-powietrze,
    • kocioł na pellet drzewny o podwyższonym standardzie,
    • kocioł zgazowujący drewno o podwyższonym standardzie,
    • podłączenie lokalu do wspólnego efektywnego źródła ciepła;
    B) działania dodatkowe polegające na:
    • wykonaniu instalacji c.o.,
    • wykonaniu instalacji CWU,
    • wykonaniu instalacji gazowej na potrzeby ogrzewania,
    • wykonaniu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
    • wymianie okien i drzwi zewnętrznych;
    C) dokumentacja projektowa.
  2. DLA WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH :
    A) działania podstawowe polegające na likwidacji źródeł ciepła na paliwa stałe niespełniające wymagań 5 klasy lub dyrektywy ekoprojektu oraz ich zamianie na:
    • kondensacyjny kocioł gazowy,
    • ogrzewanie elektryczne,
    • pompę ciepła powietrze-woda,
    • pompę ciepła powietrze-powietrze,
    • kocioł na pellet drzewny o podwyższonym standardzie,
    • kocioł zgazowujący drewno o podwyższonym standardzie,
    • podłączenie lokalu do wspólnego efektywnego źródła ciepła,
    • podłączenie do sieci ciepłowniczej wraz z przyłączem,
    • gruntową pompę ciepła o podwyższonej klasie efektywności energetycznej,
    • kotłownię gazową (przyłącze gazowe i instalacja wewnętrzna, kocioł gazowy kondensacyjny, opłata przyłączeniowa, dokumentacja projektowa). Dotyczy budynków, które nie są przyłączone do sieci dystrybucji gazu,
    • instalacja c.o. oraz instalacja cw ( w tym kolektorów słonecznych i pompy ciepła do samej cwu),
    • wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła,
    • mikroinstalacja fotowoltaiczna,
    • wykonaniu instalacji c.o.,
    • wykonaniu instalacji CWU,
    • wykonaniu instalacji gazowej na potrzeby ogrzewania,
    • wykonaniu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
    • ocieplenie przegród budowlanych,
    • stolarka okienna i drzwiowa,
    • dokumentacja projektowa, audyt energetyczny, ekspertyza.

UWAGA! NIE MOŻNA UZYSKAĆ DOTACJI WYŁĄCZNIE NA DZIAŁANIA DODATKOWE! 

W przypadku osób fizycznych możliwość wykorzystania środków na zadania dodatkowe wiąże się z koniecznością wymiany niespełniającego norm źródła ciepła na nowe. 
Warunkiem uzyskania przez Wspólnoty mieszkaniowe środków na termomodernizację gdzie przedsięwzięcie nie uwzględnia wymiany źródeł ciepła na paliwo stałe na nowe, jest posiadanie źródła ciepła spełniającego normy. 

Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dotację 
Beneficjentem Programu może być osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą w budynku mieszkalnym wielorodzinnym zlokalizowanym na terenie Gminy Miejskiej Lubin wynikający z: prawa własności, ograniczonego prawa rzeczowego, najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz spełniająca kryteria dochodowe określone w Programie Priorytetowym „Ciepłe Mieszkanie”, oraz wspólnoty mieszkaniowe od 3 do 7 lokali. 

Poziomy i maksymalne kwoty dofinansowania 
  1. Poziom podstawowy dofinansowania do wysokości 30 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych udokumentowanych fakturami lub rachunkami, lecz nie więcej niż 16 500, zł (słownie: szesnaście tysięcy pięćset zł).
  2. Poziom podwyższony dofinansowania do wysokości 60 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych udokumentowanych fakturami lub rachunkami, lecz nie więcej niż 27 500 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy pięćset 00/100 zł).
  3. Poziom najwyższy dofinansowania do wysokości 90 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych udokumentowanych fakturami lub rachunkami, lecz nie więcej niż 41 000 zł (słownie: czterdzieści jeden tysięcy zł).
  4. Poziom dofinansowania na rzecz wspólnoty mieszkaniowej od 3 do 7 lokali mieszkalnych do wysokości 60 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych udokumentowanych fakturami lub rachunkami, lecz nie więcej niż
    - 350 000 zł  (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy zł) na demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe służących na potrzeby 100% powierzchni ogrzewanej w budynku oraz zakup i montaż wspólnego źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu, 
    a także dodatkowo wykonanie nowej instalacji centralnego ogrzewania lub/i cwu, termomodernizacji i dokumentacji dotyczącej powyższego zakresu (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy);
     - 360 000 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt tysięcy zł). na przedsięwzięcie wskazane powyżej oraz dodatkowo zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej lub 375 000 zł (słownie: trzysta siedemdziesiąt pięć tysięcy zł). dla zadania uwzględniającego również zakup pompy ciepła (w ramach przedsięwzięcia obejmującego wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe);
    - 150 000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł). na zadanie bez wymiany źródeł ciepła, obejmujące termomodernizację, wykonanie dokumentacji jej dotyczącej (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy), zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej.

Termin, miejsce i sposób składania wniosków o udzielenie i rozliczenie dotacji 

Formularze dokumentów niezbędnych do wystąpienia o udzielenie i rozliczenie dotacji stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia i dostępne są: 
  • na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie (baner Ciepłe Mieszkanie) 
  • w Wydziale Gospodarki Gruntami, Architektury i  Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie
  • w pok. nr 13 Urzędu Miejskiego w Lubinie.

Wnioski w formie papierowej należy składać w Biurze Obsługi Klienta (pok. 13) w Urzędzie Miejskim w Lubinie, ul. Kilińskiego 10, 59-300 Lubin lub przesyłać na powyższy adres.  
Wnioski można również składać drogą elektroniczną na wyznaczoną skrzynkę podawczą Urzędu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Adres skrytki 
/um-lubin/SkrytkaESP.
Wnioski o udzielenie dotacji można składać do dnia 31.10.2025 r. Przez datę złożenia wniosku rozumie się datę wpływu prawidłowo wypełnionego wniosku do Urzędu, datę nadania wniosku w polskiej placówce pocztowej lub datę wysłania wniosku na skrzynkę podawczą Urzędu ePUAP wraz z załączonym kompletem wskazanych w nim załączników. Szczegółowe informacje dotyczące procedury rozpatrywania wniosków o udzielenie dotacji zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Miejskiej Lubin.

UWAGA – WAŻNE! 
  • Jakiekolwiek prace i zakupy związane z realizacją zadania w lokalu mieszkalnym, na które przysługuje dotacja, nie mogą być poczynione przed dniem podpisania umowy dotacyjnej. 
  • Podstawowym warunkiem udzielenia dotacji jest potwierdzenie istnienia czynnego systemu grzewczego na paliwa stałe w lokalu objętym wnioskiem. 
  • Dotacja nie może zostać przyznana, jeżeli jedynym stałopalnym źródłem ciepła w lokalu jest urządzenie grzewcze 5. klasy wg normy PN-EN 303-5 lub spełniające wymagania dyrektywy ekoprojektu. 
  • Stan prawny lokalu, na który składany jest wniosek o udzielenie dotacji, musi być w pełni uregulowany. 
  • Dotacja nie może zostać przyznana, jeżeli w lokalu objętym wnioskiem prowadzona jest działalność gospodarcza na powierzchni przekraczającej 30% powierzchni lokalu. 
  • Jeżeli dla budynku, w którym znajduje się lokal, istnieją techniczne i ekonomiczne możliwości przyłączenia go do sieci ciepłowniczej lub jest on podłączony do tej sieci, Wnioskodawca w ramach działań podstawowych może uzyskać dofinansowanie wyłącznie na podłączenie lokalu do sieci ciepłowniczej wraz z równoczesną likwidacją źródeł ciepła na paliwa stałe. 

Szczegółowe informacje dotyczące zasad udzielania dotacji można uzyskać bezpośrednio w Wydziale Gospodarki Gruntami Architektury i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie, ul. Kilińskiego 10, 59-300 Lubin, pok. 200 lub pod numerem telefonu 76 307 0643 .
Ogólne wytyczne Programu dostępne są na stronie WFOŚiGW we Wrocławiu dostępnej pod adresem www.wfosigw.wroclaw.pl

Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie przez beneficjentów końcowych:
  1. Osoby fizyczne:
    - dla podstawowego poziomu: 0
    - dla podwyższonego poziomu: 0
    - dla najwyższego poziomu: 0
  2. Wspólnoty: 0

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć    przez beneficjentów  końcowych:
  1. Osoby fizyczne:
    - dla podstawowego poziomu: 0
    - dla podwyższonego poziomu: 0
    - dla najwyższego poziomu: 0
  2. Wspólnoty: 0

Sumaryczna kwota wypłaconego dofinansowania beneficjentów  końcowych: 0

Załączniki:

Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:36
Liczba pobrań: 31
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:40
Liczba pobrań: 42
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:42
Liczba pobrań: 27
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 12:03
Liczba pobrań: 33
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:40
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:40
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 05.05.2025 13:06
Liczba pobrań: 27
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:39
Liczba pobrań: 22
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:39
Liczba pobrań: 22
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:39
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:39
Liczba pobrań: 18
Załącznik nr 11 - Umowa
pdf, 140 kB
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:39
Liczba pobrań: 28
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:38
Liczba pobrań: 21
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:38
Liczba pobrań: 25
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:38
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:38
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:37
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:32
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2025 11:37
Liczba pobrań: 19
Wytworzył: Monika Malczewska
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 31.03.2025 12:26
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 05.05.2025 13:06
Liczba wyświetleń: 1595