W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Lubinie - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST.

GG.VII.603.1.1.2014

 

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST

 

   Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z 2011r. Nr 8, poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby zawierające azbest jest dokonywanie przynajmniej raz w roku inwentaryzacji tych wyrobów poprzez sporządzenie spisu z natury, a następnie sporządzenie w dwóch egzemplarzach informacji o wyrobach zawierających azbest (Formularz Nr 1). Inwentaryzację należy sporządzić w oparciu o wzór oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Formularz Nr 2). Jeden egzemplarz informacji (Formularz Nr 1) należy przekazać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku:

- w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami: Prezydentowi Miasta Lubina,

- w przypadku przedsiębiorców: Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego,

natomiast drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej inwentaryzacji. 

 

Aktualną informację (osoby fizyczne) należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Lubinie

(ul. Kilińskiego 10, pokój nr 13), w terminie do dnia 31 stycznia 2014r.

 

   Wykorzystywanie wyrobów zawierających azbest jest dopuszczalne do dnia 31 grudnia 2032 roku, jednakże w przypadku ujawnienia widocznych uszkodzeń lub zużycia wyrobu, powinien on zostać usunięty przez wykonawcę posiadającego stosowne zezwolenie na wykonywanie prac polegających na zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest. O ilości usuniętych wyrobów należy poinformować stosowny organ według zasad i z wykorzystaniem wzoru formularza jak do wyrobów nadal wykorzystywanych (Formularz Nr 1), do dnia 31 stycznia następującego po roku, w którym wyroby te zostały usunięte.

   Nieprzekazanie powyższych informacji we wskazanym terminie, zgodnie z art. 346 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. z 2013r., poz. 1232, z późn. zm.), podlega karze grzywny.

   Wszelkich informacji w zakresie inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest oraz stosowne formularze można uzyskać w Referacie Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie (ul. Kilińskiego 10, pokój nr 200, tel. 76 74 68 147, e-mail: udrabik@um.lubin.pl).

 

Niniejszą informację podano do publicznej wiadomości w dniu 9 stycznia 2014r.

 

Pliki do pobrania:

1. Formularz Nr 1 Informacja o wyrobach zawierających azbest

2. Formularz Nr 2 Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest


Załączniki:

Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 09.01.2014 13:06
Liczba pobrań: 19
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 09.01.2014 13:06
Liczba pobrań: 30
Wytworzył: Urszula Drabik
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 09.01.2014 13:06
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 09.01.2014 13:06
Liczba wyświetleń: 19