W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

 - Otwiera się w nowym oknie
 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Informacja dla użytkowników wyrobów zawierających azbest.

GG.VII.603.2.1.2023

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST

 

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z 2011r. Nr 8 poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby zawierające azbest jest dokonywanie przynajmniej raz w roku inwentaryzacji tych wyrobów poprzez spis z natury, a następnie sporządzenie w dwóch egzemplarzach informacji o wyrobach zawierających azbest (Formularz Nr 1). Inwentaryzację należy sporządzić w oparciu o wzór oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Formularz Nr 2). Jeden egzemplarz informacji (Formularz Nr 1) należy przekazać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku:

  • w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami: Prezydentowi Miasta Lubina,
  • w przypadku przedsiębiorców: Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego,

natomiast drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej inwentaryzacji. 

Aktualną informację (osoby fizyczne) należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Lubinie (ul. Kilińskiego 10, pokój nr 13) w terminie do dnia 31 stycznia 2023r.

Wykorzystywanie wyrobów zawierających azbest jest dopuszczalne do dnia 31 grudnia 2032 roku, jednakże w przypadku ujawnienia widocznych uszkodzeń lub zużycia wyrobu, powinien on zostać usunięty na zlecenie właściciela przez wyspecjalizowany podmiot. Wykonawca prac ma obowiązek złożenia właścicielowi pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. Oświadczenie należy przechowywać przez okres 5 lat. O ilości usuniętych wyrobów należy poinformować stosowny organ według zasad i z wykorzystaniem wzoru formularza jak do wyrobów nadal wykorzystywanych (Formularz Nr 1), do dnia 31 stycznia następującego po roku, w którym wyroby te zostały usunięte.

Nieprzekazanie powyższych informacji we wskazanym terminie, zgodnie z art. 346 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. z 2022r. poz. 2556 z późn. zm.), stanowi wykroczenie i podlega karze grzywny.

Wszelkich informacji w zakresie inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest oraz stosowne formularze można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gruntami,  Architektury i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie (ul. Kilińskiego 10, pokój nr 200, tel. 76 30 70 253, e-mail: udrabik@um.lubin.pl).

Załączniki:

Wytworzył: Urszula Drabik
Data wytworzenia: 09.01.2023
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 09.01.2023 17:59
Liczba pobrań: 5
Wytworzył: Urszula Drabik
Data wytworzenia: 09.01.2023
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 09.01.2023 17:59
Liczba pobrań: 4
Odpowiedzialny za treść: Urszula Drabik
Wytworzył: Urszula Drabik
Data wytworzenia: 09.01.2023
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 09.01.2023 08:00
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 09.01.2023 18:00
Liczba wyświetleń: 35