W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Lubinie - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Informacja dla użytkowników wyrobów zawierających azbest.

 GG.VII.603.1.1.2016
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
 
   Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z 2011r. Nr 8, poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby zawierające azbest jest dokonywanie przynajmniej raz w roku inwentaryzacji tych wyrobów poprzez sporządzenie spisu z natury, a następnie sporządzenie w dwóch egzemplarzach informacji o wyrobach zawierających azbest (Formularz Nr 1). Inwentaryzację należy sporządzić w oparciu o wzór oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Formularz Nr 2). Jeden egzemplarz informacji (Formularz Nr 1) należy przekazać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku:
  • w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami: Prezydentowi Miasta Lubina,
  • w przypadku przedsiębiorców: Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego,
natomiast drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej inwentaryzacji. 
 
 
Aktualną informację (osoby fizyczne) należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Lubinie
(ul. Kilińskiego 10, pokój nr 13), w terminie do dnia 31 stycznia 2016r.
 
 
   Wykorzystywanie wyrobów zawierających azbest jest dopuszczalne do dnia 31 grudnia 2032 roku, jednakże w przypadku ujawnienia widocznych uszkodzeń lub zużycia wyrobu, powinien on zostać usunięty przez wykonawcę posiadającego stosowne zezwolenia na wykonywanie prac polegających na zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest. O ilości usuniętych wyrobów należy poinformować stosowny organ według zasad i z wykorzystaniem wzoru formularza jak do wyrobów nadal wykorzystywanych (Formularz Nr 1), do dnia 31 stycznia następującego po roku, w którym wyroby te zostały usunięte.
   Nieprzekazanie powyższych informacji we wskazanym terminie, zgodnie z art. 346 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. z 2013r., poz. 1232, z późn. zm.), podlega karze grzywny.
   Wszelkich informacji w zakresie inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest oraz stosowne formularze można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gruntami,  Architektury i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie (ul. Kilińskiego 10, pokój nr 200, tel. 76 74 68 147, e-mail: udrabik@um.lubin.pl ).
 
Pliki do pobrania:
  1. Formularz Nr 1 Informacja o wyrobach zawierających azbest 

Załączniki:

Załącznik Nr 1
doc, 34 kB
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 15.01.2016 15:47
Liczba pobrań: 21
Załącznik Nr 2
doc, 59 kB
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 15.01.2016 15:47
Liczba pobrań: 20
Wytworzył: Urszula Drabik
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 15.01.2016 15:47
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 15.01.2016 15:47
Liczba wyświetleń: 26