Informacja dla użytkowników wyrobów zawierających azbest.
GG.VII.603.1.2.2021
INFORMACJA
DLA UŻYTKOWNIKÓW WYROBÓW
ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z 2011r. Nr 8 poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby zawierające azbest jest dokonywanie przynajmniej raz w roku inwentaryzacji tych wyrobów poprzez spis z natury, a następnie sporządzenie w dwóch egzemplarzach informacji o wyrobach zawierających azbest (Formularz Nr 1). Inwentaryzację należy sporządzić w oparciu o wzór oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Formularz Nr 2). Jeden egzemplarz informacji (Formularz Nr 1) należy przekazać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku:
-
w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami: Prezydentowi Miasta Lubina,
-
w przypadku przedsiębiorców: Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego,
natomiast drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej inwentaryzacji.
Aktualną informację (osoby fizyczne) należy złożyć
w Urzędzie Miejskim w Lubinie (ul. Kilińskiego 10, pokój nr 13)
w terminie do dnia 31 stycznia 2021r.
Wykorzystywanie wyrobów zawierających azbest jest dopuszczalne do dnia 31 grudnia 2032 roku, jednakże w przypadku ujawnienia widocznych uszkodzeń lub zużycia wyrobu, powinien on zostać usunięty na zlecenie właściciela przez wyspecjalizowany podmiot. Wykonawca prac ma obowiązek złożenia właścicielowi pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. Oświadczenie należy przechowywać przez okres 5 lat. O ilości usuniętych wyrobów należy poinformować stosowny organ według zasad i z wykorzystaniem wzoru formularza jak do wyrobów nadal wykorzystywanych (Formularz Nr 1), do dnia 31 stycznia następującego po roku, w którym wyroby te zostały usunięte.
Nieprzekazanie powyższych informacji we wskazanym terminie, zgodnie z art. 346 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. z 2020r. poz. 1219 z późn. zm.), stanowi wykroczenie i podlega karze grzywny.
Wszelkich informacji w zakresie inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest oraz stosowne formularze można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gruntami, Architektury i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie (ul. Kilińskiego 10, pokój nr 200, tel. 76 74 68 147, e-mail: udrabik@um.lubin.pl).
Pliki do pobrania:
-
Formularz Nr 1 Informacja o wyrobach zawierających azbest
-
Formularz Nr 2 Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
Wytworzył: | Urszula Drabik |
---|---|
Opublikował w BIP: | Tomasz Przyszlak |
Data opublikowania: | 05.01.2021 15:45 |
Ostatnio zaktualizował: | Tomasz Przyszlak |
Data ostatniej aktualizacji: | 05.01.2021 15:45 |
Liczba wyświetleń: | 40 |