W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Lubinie - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

OGŁOSZENIE O naborze wniosków od osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych o udzielenie dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na likwidację wysokoemisyjnych pieców węglowych na terenie miasta Lubina.


Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 16

Prezydenta Miasta Lubina

z dnia 24 marca 2015r.

 

O G Ł O S Z E N I E

 

o naborze wniosków od osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych o udzielenie dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na likwidację wysokoemisyjnych pieców węglowych na terenie miasta Lubina


Prezydent Miasta Lubina ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska realizowanych na zasadach określonych w Uchwale Nr LII/405/14 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 2 września 2014r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza (Dz. Urz. Województwa Dolnośląskiego z dnia 17 września 2014r., poz. 3870), zwanej dalej Uchwałą.


- Uchwała (plik do pobrania)

 

1. Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja celowa

Dotacja celowa, zwana dalej dotacją, może być udzielona na dofinansowanie kosztów inwestycji  realizowanych w granicach administracyjnych miasta Lubina, obejmujących trwałą zmianę systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym na:

- podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej,

- ogrzewanie elektryczne, olejowe lub gazowe,

- ogrzewanie węglowe lub peletowe (wyłącznie kotły z automatycznym podajnikiem o sprawności min. 80%),

- pompy ciepła.

 

Dotacja może być udzielona wyłącznie na dofinansowanie tzw. kosztów koniecznych do realizacji zadania, w szczególności:

- kosztów wykonania demontażu palenisk węglowych,

- kosztów zakupu i montażu nowego źródła ogrzewania,

- kosztów zakupu, montażu, wymiany lub modernizacji instalacji związanej z nowym źródłem ogrzewania,

- kosztów przystosowania kubatury i systemu wentylacji pomieszczenia związanego z nowym źródłem ogrzewania, jeżeli jest to wymagane odrębnymi przepisami,

- kosztów modernizacji systemu odprowadzania spalin niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania nowego źródła ogrzewania,

- kosztów podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej.

 

Dotacja może być udzielona na realizację ww. zadań z zastrzeżeniem, że wykonanie to nastąpi w roku przyznania dotacji, po podpisaniu umowy o udzieleniu dotacji.

 

2. Rodzaje zadań, na które nie może być udzielona dotacja celowa

Dotacja nie może być udzielona na:

- dokumentację sporządzaną w ramach przygotowania zadania (projekt budowlano-wykonawczy montażu instalacji),

- zakup urządzeń przenośnych (tj. grzejników olejowych i elektrycznych, dmuchaw, klimatyzatorów itp.) i innych, niestanowiących stałego wyposażenia budynku (lokalu) mieszkalnego.

 

3. Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dotację

Uprawnionymi do składania wniosków o udzielenie dotacji są:

- osoby fizyczne,

- wspólnoty mieszkaniowe,

posiadające tytuł prawny do nieruchomości.

 

4. Wysokość dotacji

Podstawą obliczenia maksymalnej wysokości dotacji jest planowany koszt inwestycji, określony przez Wnioskodawcę w pkt III.1 wniosku o udzielenie dotacji (przed podjęciem inwestycji), a następnie zweryfikowany w trakcie rozpatrywania wniosku.

Wysokość dotacji wynosi:

- maksymalnie 50 % planowanego kosztu inwestycji, jednak nie więcej niż 5.000 zł brutto

- w przypadku inwestycji obejmującej cały budynek wielorodzinny - maksymalnie 50 % planowanego kosztu inwestycji, jednak nie więcej niż iloczyn wyżej określonej kwoty dofinansowania przez liczbę mieszkań wyposażonych w odrębne źródło ciepła

- w przypadku inwestycji obejmującej budynek (lokal) mieszkalny, w którym prowadzona jest również działalność gospodarcza - wyżej określoną kwotę dofinansowania pomniejsza się proporcjonalnie o udział procentowy powierzchni wykorzystywanej do prowadzenia działalności gospodarczej w powierzchni użytkowej budynku (lokalu) mieszkalnego

 

Ponadto informuje się, że:

- wysokość dotacji określona zgodnie z ww. zasadami na podstawie planowanego kosztu inwestycji, podana zostanie w § 3 ust 2 umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą

- dotacja wypłacana będzie po zakończeniu realizacji zadania i przyjęciu prawidłowego rozliczenia w wysokości nie większej niż przyznana dotacja podana w § 3 ust 2 umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą.

 

5. Termin i sposób składania wniosków o udzielenie dotacji

Wnioski o udzielenie dotacji należy składać od dnia ogłoszenia naboru wniosków do wyczerpania środków przewidzianych na ten cel w budżecie miasta Lubina, w terminie umożliwiającym rozliczenie się z dotacji, jednak nie później niż do dnia 15 września 2015r..


- wzór wniosku o udzielenie dotacji (plik do pobrania)

 

Wzór wniosku wraz z wykazem wymaganych załączników można też pobrać samodzielnie w Urzędzie Miejskim w Lubinie, ul. Kilińskiego 10 (Biuro Obsługi Interesanta, pok. 13), lub ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie  (www.um.lubin.pl)

 

Wnioski można składać w Urzędzie Miejskim w Lubinie (Biuro Obsługi Interesanta, pok. nr 13) lub przesyłać na adres:

 

Urząd Miejski w Lubinie

Wydział Gospodarki Gruntami,

Architektury i Ochrony Środowiska

ul. Kilińskiego 10

59-300 Lubin

 

Datą złożenia wniosku jest data jego wpływu do Urzędu Miejskiego w Lubinie.

 

6. Tryb postępowania w sprawie wniosków o udzielanie dotacji

 

1) przeprowadzenie weryfikacji wniosków według kolejności złożenia i kompletności, przy czym wnioski nieuzupełnione w terminie wyznaczonym w wezwaniu do uzupełnienia zostaną odrzucone,

2) przeprowadzenie kontroli obiektów objętych kompletnymi wnioskami,

3) zawiadomienie Wnioskodawców o sposobie rozstrzygnięcia wniosków, przy czym:

a) dla wniosków zakwalifikowanych do dalszego postępowania będzie to pisemna informacja o terminie i miejscu podpisania umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą, przy czym niedotrzymanie terminu uznane jest za rezygnację Wnioskodawcy z ubiegania się o udzielenie dotacji,

b) dla wniosków niezakwalifikowanych do dalszego postępowania będzie to pisemna informacja o negatywnym rozpatrzeniu wniosku.

 

UWAGA: Wnioskodawca może przystąpić do realizacji zadania po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą w terminach, zakresie i na zasadach w niej określonych

 

7. Umowa o udzielenie dotacji

Przyznanie dotacji następuje na podstawie umowy cywilno-prawnej o udzieleniu dotacji, której wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą.

 

- wzór umowy o udzieleniu dotacji (plik do pobrania)

 

Wzór umowy o udzieleniu dotacji można też pobrać samodzielnie ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie  (www.um.lubin.pl)

 

8. Sposób rozliczenie dotacji oraz wzór wniosku o rozliczenie dotacji

W ciągu 14 dni od zakończenia prac, jednak nie później niż do dnia 15 listopada 2015 roku, Wnioskodawca przedkłada prawidłowo wypełniony wniosek o rozliczenie dotacji, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, i wszystkie wymagane dokumenty zgodnie z zapisami umowy, pod rygorem odmowy wypłaty przyznanej dotacji.

 

- wzór wniosku o rozliczenie dotacji (plik do pobrania)

 

Do wniosku o rozliczenie dotacji, stosownie do rodzaju inwestycji oraz zakresu planowanych prac, należy dołączyć:

1) zaświadczenie o terminie i liczbie zlikwidowanych palenisk węglowych, wystawione przez kominiarza, przedsiębiorcę wykonującego zmianę systemu ogrzewania lub kierownika budowy,

2) zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wydane przez Starostę Lubińskiego - w przypadku zadania, którego realizacja wymagała zgłoszenia robót budowlanych,

3) pozwolenie na budowę wydane przez Starostę Lubińskiego oraz potwierdzenie złożenia zawiadomienia Państwowego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lubinie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych - w przypadku zadania, którego realizacja wymagała pozwolenia na budowę,

4) protokół odbioru technicznego instalacji podpisany przez uprawnioną osobę/podmiot realizującą zmianę systemu ogrzewania,

5) umowę na dostawę nośnika energii uwzględniającą zmianę systemu ogrzewania - w przypadku przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej, ogrzewania gazowego lub ogrzewania elektrycznego,

6) dokumentację zainstalowanych urządzeń grzewczych (zawierającą informacje o mocy urządzeń i wykorzystywanym przez nie paliwie oraz certyfikat bezpieczeństwa, aprobatę techniczną lub deklarację zgodności na wbudowane materiały i/lub urządzenia),

7) protokół kominiarski – w przypadku wymiany kotłów,

8) faktury VAT lub rachunki wystawione na Wnioskodawcę wraz z dowodem potwierdzającym dokonanie zapłaty za faktury VAT lub rachunki dotyczące inwestycji, przy czym w przypadkach uzasadnionych wątpliwości co do zakresu wykonania zadania oraz wykonanych parametrów, Dotujący zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów potwierdzających wykonanie zadania w całości.

 

Przekazanie dotacji następuje w terminie 21 dni od dnia akceptacji wniosku o rozliczenie dotacji.

 

9. Informacje dodatkowe

Złożenie wniosku o udzielenie dotacji nie jest jednoznaczne z uzyskaniem dotacji.

 

Rozstrzygnięcie o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje na nie odwołanie.

 

Informacje o liczbie złożonych wniosków, liczbie wniosków niespełniających wymogów formalnych oraz dotacjach udzielonych na realizację zadań, zostaną podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie, w formie rocznego wykazu zawierającego kwoty udzielonych dotacji oraz rodzaje i liczbę zadań, na których realizację udzielono dotacji.

 

Szczegółowe informacje dotyczące udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gruntami, Architektury i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie (tel. 76 74 68 147, e-mail: udrabik@um.lubin.pl).

 

Załączniki:

- wzór umowy o udzieleniu dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza (plik do pobrania)

- wzór wniosku o rozliczenie dotacji celowej ze środków budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją zadań związanych z ochroną powietrza (plik do pobrania)


Załączniki:

Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 07.04.2015 12:53
Liczba pobrań: 22
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 07.04.2015 12:53
Liczba pobrań: 25
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 07.04.2015 12:53
Liczba pobrań: 37
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 07.04.2015 12:53
Liczba pobrań: 22
Wytworzył: Urszula Drabik
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 07.04.2015 12:53
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 07.04.2015 13:11
Liczba wyświetleń: 25