Ogłoszenie na 2016 rok o naborze wniosków od osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych o udzielenie dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na likwidację wysokoemisyjnych pieców węglowych na terenie miasta Lubina.
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 4
Prezydenta Miasta Lubina
z dnia 4 lutego 2016r.
OGŁOSZENIE NA 2016 ROK
o naborze wniosków od osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych o udzielenie dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na likwidację wysokoemisyjnych pieców węglowych na terenie miasta Lubina
Prezydent Miasta Lubina ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska realizowanych na zasadach określonych w Uchwale Nr LII/405/14 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 2 września 2014r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza (Dz. Urz. Województwa Dolnośląskiego z dnia 17 września 2014r., poz. 3870), zwanej dalej Uchwałą.
Prezydent Miasta Lubina ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska realizowanych na zasadach określonych w Uchwale Nr LII/405/14 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 2 września 2014r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza (Dz. Urz. Województwa Dolnośląskiego z dnia 17 września 2014r., poz. 3870), zwanej dalej Uchwałą.
- Uchwała (plik do pobrania)
1. Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja celowa
Dotacja celowa, zwana dalej dotacją, może być udzielona na dofinansowanie kosztów inwestycji realizowanych w granicach administracyjnych miasta Lubina, obejmujących trwałą zmianę systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym na:
- podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej,
- ogrzewanie elektryczne, olejowe lub gazowe,
- ogrzewanie węglowe lub peletowe (wyłącznie kotły z automatycznym podajnikiem o sprawności min. 80%),
- pompy ciepła.
Dotacja może być udzielona wyłącznie na dofinansowanie tzw. kosztów koniecznych do realizacji zadania, w szczególności:
- kosztów wykonania demontażu palenisk węglowych,
- kosztów zakupu i montażu nowego źródła ogrzewania,
- kosztów zakupu, montażu, wymiany lub modernizacji instalacji związanej z nowym źródłem ogrzewania,
- kosztów przystosowania kubatury i systemu wentylacji pomieszczenia związanego z nowym źródłem ogrzewania, jeżeli jest to wymagane odrębnymi przepisami,
- kosztów modernizacji systemu odprowadzania spalin niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania nowego źródła ogrzewania,
- kosztów podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej.
Dotacja może być udzielona na realizację ww. zadań z zastrzeżeniem, że wykonanie to nastąpi w roku przyznania dotacji, po podpisaniu umowy o udzieleniu dotacji.
2. Rodzaje zadań, na które nie może być udzielona dotacja celowa
Dotacja nie może być udzielona na:
- dokumentację sporządzaną w ramach przygotowania zadania (projekt budowlano-wykonawczy montażu instalacji),
- zakup urządzeń przenośnych (tj. grzejników olejowych i elektrycznych, dmuchaw, klimatyzatorów itp.) i innych, niestanowiących stałego wyposażenia budynku (lokalu) mieszkalnego.
3. Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dotację
Uprawnionymi do składania wniosków o udzielenie dotacji są:
- osoby fizyczne,
- wspólnoty mieszkaniowe,
posiadające tytuł prawny do nieruchomości.
4. Wysokość dotacji
Podstawą obliczenia maksymalnej wysokości dotacji jest planowany koszt inwestycji, określony przez Wnioskodawcę w pkt III.1 wniosku o udzielenie dotacji (przed podjęciem inwestycji), a następnie zweryfikowany w trakcie rozpatrywania wniosku.
Wysokość dotacji wynosi:
- maksymalnie 50 % planowanego kosztu inwestycji, jednak nie więcej niż 5.000 zł brutto
- w przypadku inwestycji obejmującej cały budynek wielorodzinny - maksymalnie 50 % planowanego kosztu inwestycji, jednak nie więcej niż iloczyn wyżej określonej kwoty dofinansowania przez liczbę mieszkań wyposażonych w odrębne źródło ciepła
- w przypadku inwestycji obejmującej budynek (lokal) mieszkalny, w którym prowadzona jest również działalność gospodarcza - wyżej określoną kwotę dofinansowania pomniejsza się proporcjonalnie o udział procentowy powierzchni wykorzystywanej do prowadzenia działalności gospodarczej w powierzchni użytkowej budynku (lokalu) mieszkalnego
Ponadto informuje się, że:
- wysokość dotacji określona zgodnie z ww. zasadami na podstawie planowanego kosztu inwestycji, podana zostanie w § 3 ust 2 umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą
- dotacja wypłacana będzie po zakończeniu realizacji zadania i przyjęciu prawidłowego rozliczenia w wysokości nie większej niż przyznana dotacja podana w § 3 ust 2 umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą.
5. Termin i sposób składania wniosków o udzielenie dotacji
Wnioski o udzielenie dotacji należy składać od dnia ogłoszenia naboru wniosków do wyczerpania środków przewidzianych na ten cel w budżecie miasta Lubina, w terminie umożliwiającym rozliczenie się z dotacji, jednak nie później niż do dnia 15 września 2016r..
- wzór wniosku o udzielenie dotacji (plik do pobrania)
Wzór wniosku wraz z wykazem wymaganych załączników można też pobrać samodzielnie w Urzędzie Miejskim w Lubinie, ul. Kilińskiego 10 (Biuro Obsługi Interesanta, pok. 13), lub ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie (www.um.lubin.pl)
Wnioski można składać w Urzędzie Miejskim w Lubinie (Biuro Obsługi Interesanta, pok. nr 13) lub przesyłać na adres:
Urząd Miejski w Lubinie
Wydział Gospodarki Gruntami,
Architektury i Ochrony Środowiska
ul. Kilińskiego 10
59-300 Lubin
Datą złożenia wniosku jest data jego wpływu do Urzędu Miejskiego w Lubinie.
6. Tryb postępowania w sprawie wniosków o udzielanie dotacji
-
przeprowadzenie weryfikacji wniosków według kolejności złożenia i kompletności, przy czym wnioski nieuzupełnione w terminie wyznaczonym w wezwaniu do uzupełnienia zostaną odrzucone,
-
przeprowadzenie kontroli obiektów objętych kompletnymi wnioskami,
-
zawiadomienie Wnioskodawców o sposobie rozstrzygnięcia wniosków, przy czym:
-
dla wniosków zakwalifikowanych do dalszego postępowania będzie to pisemna informacja o terminie i miejscu podpisania umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą, przy czym niedotrzymanie terminu uznane jest za rezygnację Wnioskodawcy z ubiegania się o udzielenie dotacji,
-
dla wniosków niezakwalifikowanych do dalszego postępowania będzie to pisemna informacja o negatywnym rozpatrzeniu wniosku.
UWAGA: Wnioskodawca może przystąpić do realizacji zadania po zawarciu umowy o udzieleniu dotacji zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą w terminach, zakresie i na zasadach w niej określonych
7. Umowa o udzielenie dotacji
Przyznanie dotacji następuje na podstawie umowy cywilno-prawnej o udzieleniu dotacji, której wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, zawartej między Gminą Miejską Lubin (Dotującym) a Wnioskodawcą.
= wzór umowy o udzieleniu dotacji (plik do pobrania)
Wzór umowy o udzieleniu dotacji można też pobrać samodzielnie ze stron Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie (www.um.lubin.pl)
8. Sposób rozliczenie dotacji oraz wzór wniosku o rozliczenie dotacji
W ciągu 14 dni od zakończenia prac, jednak nie później niż do dnia 15 listopada 2016 roku, Wnioskodawca przedkłada prawidłowo wypełniony wniosek o rozliczenie dotacji, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia, i wszystkie wymagane dokumenty zgodnie z zapisami umowy, pod rygorem odmowy wypłaty przyznanej dotacji.
- wzór wniosku o rozliczenie dotacji (plik do pobrania)
Do wniosku o rozliczenie dotacji, stosownie do rodzaju inwestycji oraz zakresu planowanych prac, należy dołączyć:
-
zaświadczenie o terminie i liczbie zlikwidowanych palenisk węglowych, wystawione przez kominiarza, przedsiębiorcę wykonującego zmianę systemu ogrzewania lub kierownika budowy,
-
zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wydane przez Starostę Lubińskiego - w przypadku zadania, którego realizacja wymagała zgłoszenia robót budowlanych,
-
pozwolenie na budowę wydane przez Starostę Lubińskiego - w przypadku zadania, którego realizacja wymagała pozwolenia na budowę,
-
potwierdzenie złożenia zawiadomienia Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Lubinie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych - w przypadku zadania, którego realizacja wymagała pozwolenia na budowę,
-
protokół odbioru technicznego instalacji podpisany przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń,
-
aktualne zaświadczenie potwierdzające członkostwo osoby dokonującej odbioru technicznego instalacji w Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa,
-
umowę na dostawę nośnika energii uwzględniającą zmianę systemu ogrzewania - w przypadku przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej, ogrzewania gazowego lub ogrzewania elektrycznego,
-
dokumentację zainstalowanych urządzeń grzewczych i wymienionych elementów instalacji (zawierającą informacje o mocy urządzeń i wykorzystywanym przez nie paliwie oraz certyfikat bezpieczeństwa, aprobatę techniczną lub deklarację zgodności na wbudowane materiały budowlane i/lub urządzenia),
-
protokół kominiarski stwierdzający poprawność wpięcia urządzenia grzewczego w przewody kominowe – w przypadku wymiany kotłów,
-
faktury VAT lub rachunki wystawione na Wnioskodawcę wraz z dowodem potwierdzającym dokonanie zapłaty za faktury VAT lub rachunki dotyczące inwestycji ,
przy czym w przypadkach uzasadnionych wątpliwości co do zakresu wykonania zadania oraz wykonanych parametrów, Dotujący zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów potwierdzających wykonanie zadania w całości.
Przekazanie dotacji następuje w terminie 21 dni od dnia akceptacji wniosku o rozliczenie dotacji.
9. Informacje dodatkowe
Złożenie wniosku o udzielenie dotacji nie jest jednoznaczne z uzyskaniem dotacji.
Rozstrzygnięcie o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje na nie odwołanie.
Informacje o liczbie złożonych wniosków, liczbie wniosków niespełniających wymogów formalnych oraz dotacjach udzielonych na realizację zadań, zostaną podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubinie, w formie rocznego wykazu zawierającego kwoty udzielonych dotacji oraz rodzaje i liczbę zadań, na których realizację udzielono dotacji.
Szczegółowe informacje dotyczące udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gruntami, Architektury i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubinie:
- w sprawach formalnych – Urszula Drabik (tel. 76 74 68 147, e-mail: udrabik@um.lubin.pl),
- w sprawach planowanych rozwiązań technicznych – Andrzej Ptak (tel. 76 74 68 376, e-mail: aptak@um.lubin.pl).
Załączniki:
- wzór umowy o udzieleniu dotacji celowej z budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza (plik do pobrania)
- wzór wniosku o rozliczenie dotacji celowej ze środków budżetu miasta Lubina na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z realizacją zadań związanych z ochroną powietrza (plik do pobrania)
Wytworzył: | Urszula Drabik |
---|---|
Opublikował w BIP: | Tomasz Przyszlak |
Data opublikowania: | 05.02.2016 12:09 |
Ostatnio zaktualizował: | Tomasz Przyszlak |
Data ostatniej aktualizacji: | 05.02.2016 14:06 |
Liczba wyświetleń: | 26 |