W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Lubinie - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Wróć

Nieruchomość gruntowa - Podział nieruchomości

PODSTAWA PRAWNA
  1. dział III rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami
  2. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości
  3. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego


WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o podział nieruchomości. (wniosek do pobrania w załączniku)
  2. Załączniki:
    - dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
    - Wypis i wyrys z katastru nieruchomości.
    - decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązującą w dniu złożenia wniosku.
    - wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95.
    - protokół z przyjęcia granic nieruchomości.*
    - wykaz zmian gruntowych.*
    - wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.*
    - mapę z projektem podziału.*

    * jeżeli wymagane jest wyrażenie opinii dotyczącej zgodności podziału z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub przepisami szczególnymi, dokumenty dołącza się do wniosku o podział po uzyskaniu pozytywnej opinii.


OPŁATY

Nie pobiera się.


TERMIN ODPOWIEDZI

Do 30 dni.


JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział  Gospodarki Gruntami, Architektury i Ochrony Środowiska
(pokój 203a, tel. 76 307 0209).


TRYB ODWOŁAWCZY

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Legnicy za pośrednictwem Prezydenta Miasta Lubina /odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta/,
  2. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


UWAGI

  1. Wniosek składa właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości.
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Załączniki:

Pobierz wniosek w .doc
doc, 36 kB
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 03.11.2008 11:51
Liczba pobrań: 104
Pobierz wniosek w .pdf
pdf, 299 kB
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 03.11.2008 11:51
Liczba pobrań: 117
Wytworzył: Iwona Zwatrzko
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 03.11.2008 11:51
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 04.04.2025 11:36
Liczba wyświetleń: 245