W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Lubinie - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Lubinie

Wróć

Ulgi w spłacie niektórych należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Miejskiej Lubin.

PODSTAWA PRAWNA:

  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
  • ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;


RODZAJE ULG O JAKIE MOŻNA SIĘ UBIEGAĆ:

  • rozłożenie na raty spłaty należności (we wniosku należy wskazać ilość i wysokość rat),
  • odroczenie terminu spłaty należności (we wniosku należy wskazać datę, do której ma nastąpić odroczenie),
  • umorzenie w całości albo w części należności,
    Udzielanie ulg na wniosek dłużnika możliwe jest w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym. Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań odbywa się w zgodzie z prawem Unii Europejskiej. We wniosku dłużnika będącego przedsiębiorcą należy określić rodzaj pomocy, o jaką dłużnik występuje (pomoc de minimis / de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie).


KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM:

  • osoba fizyczna,
  • osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
  • osoba prawna,
  • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.


WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY:

Pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem, klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz dokumentacją dowodową.


Dokumentacja dowodowa:
I. W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną, do wniosku należy dołączyć:
  • opis aktualnej sytuacji finansowej i rodzinnej dłużnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji, w tym celu należy wypełnić druk „oświadczenia o stanie majątkowym” (plik nr 1 do pobrania na dole strony).
II. W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną, która jest przedsiębiorcą, do wniosku należy dołączyć: 
  • opis aktualnej sytuacji finansowej i rodzinnej dłużnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji, w tym celu należy wypełnić druk „oświadczenia o stanie majątkowym” (plik nr 1 do pobrania na dole strony).
  • formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej (plik nr 2 do pobrania na dole strony),
  • zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)  i  informacje finansowe za okres 3 ostatnich lat podatkowych sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości w oparciu o przyjętą formę rozliczenia dochodów,
  • informacje finansowe za aktualny okres bieżącego roku - do dnia złożenia wniosku,
  • oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 5 do pobrania na dole strony),
  • oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 6 do pobrania na dole strony),
  • oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 7 do pobrania na dole strony),
  • oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 8 do pobrania na dole strony),
  • w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis -  formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis /wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r./ (plik nr 9 do pobrania na dole strony),
  • w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis  /wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r./ (plik nr 9 do pobrania na dole strony), informacje o łączeniu, przejęciu lub powstaniu wnioskodawcy w wyniku podziału (plik nr 10 do pobrania na dole strony), oświadczenie wnioskodawcy w zakresie ustalenia powiązań z innymi przedsiębiorstwami (plik nr 11 do pobrania na dole strony), oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis (plik nr 12 do pobrania na dole strony), oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (plik nr 13 do pobrania na dole strony), formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę (plik nr 18 do pobrania na dole strony).
III. W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej do wniosku należy dołączyć: 
  • formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej (plik nr 2 do pobrania na dole strony),
  • dokumentację obrazującą kondycję finansową, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i start oraz informacja dodatkowa) za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
  • informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunków zysków i strat),
  • wykaz przeterminowanych należności oraz zobowiązań publiczno i cywilnoprawnych wraz ze sposobem ich realizacji,
  • plan przychodów i wydatków na dany rok podatkowy,
  • oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 5 do pobrania na dole strony),
  • oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 6 do pobrania na dole strony),
  • oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 7 do pobrania na dole strony),
  • oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie /w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach/ (plik nr 8 do pobrania na dole strony),
  • w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis -  formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis /wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r./ (plik nr 9 do pobrania na dole strony),
  • w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie 
    - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis /wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r./ (plik nr 9 do pobrania na dole strony), informacje o łączeniu, przejęciu lub powstaniu wnioskodawcy w wyniku podziału (plik nr 10 do pobrania na dole strony), oświadczenie wnioskodawcy w zakresie ustalenia powiązań z innymi przedsiębiorstwami (plik nr 11 do pobrania na dole strony), oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis (plik nr 12 do pobrania na dole strony), oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis (plik nr 13 do pobrania na dole strony), formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę (plik nr 18 do pobrania na dole strony).

W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), zgodnie z art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy właściwych informacji i załączników, o których mowa powyżej.
Złożenie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązania zawierającego błędy (np. niepodpisanego, bez wymaganych załączników) skutkować będzie wezwaniem do ich usunięcia i tym samy wydłuży termin jego rozpatrzenia.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości w zakresie złożenia właściwych informacji oraz dokumentów zalecany jest kontakt telefoniczny.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW / ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wniosek można złożyć w następujący sposób:
  • przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP znajdującej się pod adresem: /um-lubin/SkrytkaESP lub e-doręczenia: AE:PL-52327-21421-RACII-29,
  • przesłać drogą pocztową na adres Urzędu Miejskiego w Lubinie, ul. Jana Kilińskiego 10,
  • złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubinie:
    Kancelaria Ogólna 
    parter, pokój nr 13.

Rozpatrywanie wniosków:
REFERAT PRZEKSZTAŁCEŃ I WINDYKACJI w Wydziale Gospodarki Gruntami, Architektury i Ochrony Środowiska, II piętro, 
  • zaległości związane z opłatami za dzierżawę nieruchomości: 
    pokój nr 205, Pani Joanna Jankowska (tel. 76 3070-222),
  • zaległości związane z opłatami za użytkowanie wieczyste: 
    pokój nr 205, Pani Paulina Kocaba (tel. 76 3070-223) oraz Pani Joanna Jankowska (tel. 76 3070-222),
  • zaległości związane z opłatami za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości na mocy ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów:
    pokój nr 206, Pani Katarzyna Sieradzka (tel. 76 3070-242) oraz Pani Justyna Wysocka (tel. 76 3070-229),
  • zaległości związane ze sprzedażą prawa własności nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego:
    pokój nr 206, Pani Katarzyna Sieradzka (tel. 76 3070-242),
  • zaległości związane z kosztami  dochodzenia należności wynikające z nieterminowych wpłat należności z tytułu czynszu dzierżawnego:
    pokój nr 206 Pani Justyna Wysocka (tel. 76 3070-229).

OPŁATY:
Nie pobiera się.

TERMIN ODPOWIEDZI:
Sprawy z wniosków o udzielenie ulg załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje

Załączniki:

Wzór wniosku
docx, 22 kB
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 12
RODO
docx, 19 kB
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 11
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 12
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 12
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 11
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 8
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 8
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:34
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Ewelina Słabicka
Data wytworzenia: 01.04.2025
Opublikował w BIP: Tomasz Przyszlak
Data opublikowania: 01.04.2025 11:30
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Przyszlak
Data ostatniej aktualizacji: 03.04.2025 09:14
Liczba wyświetleń: 34